Liikunta- ja harjoitusvideot

Liikunta- ja harjoitusvideot

Alapuolelle on kerätty useita erilaisia liikunta- ja harjoitusideoita videomuodossa. Valitse sieltä sinulle sopivat liikkeet tai kokeile vaikka kaikkia! Voit asettaa itsellesi lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteita - kuukauden päästä jaksat kävellä lähimäen portaat ylös ja ensi kesänä portaat menee juosten! Vain taivas on rajana, ja hyppyvideoiden ohjauksella sitäkin kohden pääsee ponnistamaan yhä helpommin.

Tästä löydät Meijän polun Hyvinvointikortin! Korttiin on mm. kerätty vinkkejä arjen hyvinvointiteoiksi ja sieltä löytyy myös kuntotestaustaulukko. Ota kortti käyttöösi - terveyttä hyvinvointiteoilla! Kortin voi esimerkiksi tulostaa ja taittaa haitarimalliseksi.


KÄVELY- JA
JUOKSUHARJOITTEET

Nämä harjoitteet ovat loistava tapa ylläpitää ja kohottaa kuntoa sekä parantaa jaksamista arjessa. Tehokkuutta ja vaihtelua harjoitteisiin saat tekemällä ne vaihtelevassa maastossa luontopoluilla ja kuntoradoilla.


PORRASHARJOITTEET

Porrasharjoitteet ovat yksi tehokkaimmista lihasvoiman ja kestävyyskunnon harjoitteista. Harjoittelu voidaan toteuttaa niin ulko- kuin sisätiloissa.


KYYKKYHARJOITTEET

Erilaiset kyykyt toimivat hyvänä tasapainon, liikkuvuuden ja lihasvoiman kehittäjänä. Harjoittelu etenee pienistä liikkeistä yhä suurempia liikeratoja kohden. Kyykkyharjoitteiden luontainen jatko on hyppyharjoitteet.


HYPPYHARJOITTEET

Hyppimällä yllät korkeammalle kuin muut! Hypyt parantavat lihasvoimaa, tasapainoa ja liikehallintaa. Lisäksi hypyt ovat loistavaa luuliikuntaa. Hyppiessä vain taivas on rajana.

ROIKUNTA-
HARJOITTEET

Roikuntaharjoitteet kehittävät käsien puristusvoimaa, yläkehon voimaa ja ryhtiä. Muista aloittaa rauhallisesti, vaikka tuetulla roikunnalla. Hiljalleen roikkumisaikaa lisäämällä kehität itsellesi gorillan voimat.

TASAPAINO-
HARJOITTEET

Hyvä tasapainokyky on edellytys arjen liikkumiselle. Tasapainoa voi harjoitella luonnossa ja sisätiloissa päivittäin. Harjoitteiden ohella jo pelkkä luonnossa liikkuminen parantaa tasapainoa.